Gymnázium Roudnice nad Labem

31.03.2020

Vážení zákonní zástupci, vážení studenti, Mgr. Adam Rybář pro vás vytvořil zajímavý protokol, který vám pomůže udržet si i v této nelehké době fyzickou kondici a optimismus. Protokol je ke stažení ZDE.

Zobrazit celý článek

10.03.2020

Ve středu 4. března 2020 se žáci primy a sekundy našeho gymnázia proletěli fantastickými světy, a ani přitom nemuseli opustit učebnu. Navštívil je totiž spisovatel Jiří Walker Procházka se svým literárním workshopem. Při něm si žáci nejen užili spoustu zábavy, odnesli si z něj i řadu nových poznatků. Primáni byli nadšeni z řady nových tipů k četbě svých oblíbených žánrů fantasy a komiksů. Nejraděj…

03.03.2020

Ve dnech 8.-14. února 2020 se naše třída 1. B účastnila lyžařského výcviku na Tanvaldském Špičáku v Jizerských horách, během kterého jsme zažili spoustu nezapomenutelných zážitků. V sobotu 8.2. jsme se všichni sešli před gymnáziem. Poté, co jsme naložili zavazadla i s výzbrojí, rozloučili jsme se s rodiči a naskákali do autobusu. Museli jsme však čekat, než dorazí Marian, jenž si doma zapomněl sj…

Zobrazit celý článek

Zimní soustředění Talnetu 2020

11.02.2020 21:46

Dne 30.1. až 2.2. 2020 se konalo zimní soustředění Talnetu poblíž Hranic na Moravě.

Psal se čtvrtek a já jsem kolem desáté hodiny ráno dorazil na místo setkání v Praze. Jakmile se sešli všichni účastníci, vyrazili jsme směr Hranice na Moravě. Pomocí vlaku a autobusu jsme se, v počtu kolem 30 lidí, dostavili na ubytování kolem třetí hodiny odpolední.

Ihned poté, co jsme dojeli, vedoucí nám přidělili pokoje. Následovalo vybalování, seznámení s ostatními účastníky a večeře. Já jsem se zúčastnil speciálního programu Nafty, což je fyzikální soutěžní tým v TMF (Turnaj mladých fyziků). Po večeři jsme probírali fyziku, přesněji úlohy k turnaji. Od osmi hodin až do půlnoci jsme se zbytkem účastníků hráli deskové hry.

Následující den jsme po snídani, v devět hodin, vyrazili autobusem do Ostravy na Přírodovědeckou fakultu Ostravské univerzity. Tam jsme se zúčastnili přednášek týkajících se biofyziky, fyziky nanostruktur a přednášky ohledně stavby měst. Nakonec jsme provedli chemickou laboratorní práci s námětem vody. Okolo šestnácté hodiny jsme se vrátili na ubytovnu a připravili se na večeři. Po večeři jsem byl znovu na speciálním programu Nafty, kde jsme trénovali průběh turnaje TMF a fyziku. Večer jsme hráli deskové hry jako předchozí den.

V sobotu ráno jsme znovu trénovali průběh turnaje a angličtinu. Odpoledne nás vedení seznámilo s T-expedicemi a T-exkurzemi, které se v tomto roce konají. Také proběhlo vyhodnocení seminárních prací účastníků Talnetu. Večer jsme, jako obvykle, hráli deskovky.

V den odjezdu jsme se nasnídali, zabalili si a rozloučili se. Poté jsme vyrazili domů, čímž skončilo soustředění.

Soustředění bylo poučné a zábavné. Vedoucí jsou velmi vzdělaní a sympatičtí lidé. Já jsem si soustředění velice užil a mohu Talnet jen doporučit, ať už různé T-kurzy, T-exkurze, T-expedice, či soustředění. Talnet je výborná komunita lidí studujících vědu, zároveň poskytuje finanční a materiální podporu. Také poskytuje odbornou pomoc. Pokud se kdokoli chce vzdělávat, či zúčastnit vědy, mohu Talnet určitě doporučit. Do T-aktivit se můžete přihlásit na stránkách http://www.talnet.cz/.

Děkuji všem vedoucím zimního soustředění za organizaci a podporu.

Daniel Franc, student Gymnázia Roudnice nad Labem.