Vymezení školního poradenského pracoviště
Školní poradenské pracoviště poskytuje žákům služby v oblasti výchovného a karierového poradenství. Ve spolupráci s třídními učiteli zajišťuje i prevenci veškerých sociálně patologických jevů. Mezi další úkoly ŠPP patří práce se žáky ohroženými školní neúspěšností stejně jako práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Tým školního poradenského pracoviště
Mgr. Lukáš Feigl - výchovný poradce
Mgr. Alžběta Křenovská – metodička prevence
Mgr. et Mgr. Kateřina Moravcová – školní speciální a sociální pedagožka
Hlavní úkoly výchovného poradce
Výchovný poradce zajišťuje ve škole mnoho úkolů spojených s poradenskou službou. Významnou částí jeho práce je veškerá agenda spojená s uzpůsobením vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, nebo práce se žáky s výchovnými, prospěchovými nebo jinými potížemi.
Výchovný poradce také zprostředkovává kontakt školy se školními poradenskými zařízeními, pro které připravuje podklady a jejichž doporučení následně zpracovává pro potřeby školy. Jednotlivá opatření pak komunikuje s pedagogickým sborem. V případě potřeby zajišťuje také kontakt na další odborníky.
V neposlední řadě se výchovný poradce věnuje karierovému poradenství, předkládá žákům informace o možnostech dalšího studia, poskytuje žákům aktuální nabídky stáží, veletrhů a dnů otevřených dveří a pomáhá s výběrem vhodné profesní orientace.
Hlavní úkoly metodičky prevence
Školní metodička prevence pomáhá s organizací třídnických hodin a jiných aktivit, jejichž cílem je předcházet všem formám rizikového chování (např. šikana). V případě aktuálních potíží pomáhá zajišťovat vhodnou intervenci u jednotlivých žáků nebo třídních kolektivů.
V rámci své profese poskytuje ostatním členům pedagogického sboru průběžnou metodickou podporu.
Hlavní úkoly speciální a sociální pedagožky
Školní speciální pedagožka se zaměřuje především na etopedické poradenství, krizovou intervenci a konzultace spojené s prevencí v oblasti psychohygieny a sociálně patologických jevů. Konzultace poskytuje žákům, studentům, rodičům i pedagogům. Pomáhá při diagnostice speciálních vzdělávacích potřeb, realizaci podpůrných opatření a tvorbě preventivních programů. Nabízí individuální konzultace, pomáhá při volbě vzdělávací dráhy žáků i studentů a poskytuje metodickou podporu pedagogickému sboru. Úzce spolupracuje s rodiči a externími poradenskými zařízeními a neziskovými organizacemi. Díky výcviku v krizové intervenci může poskytnout také okamžitou pomoc v náročných situacích.
V neposlední řadě se podílí na vytváření pozitivního a inkluzivního školního prostředí.